חיים גבאי הגיש מועמדות להחליף את נסרדישי

גבאי, סמנכ"ל בכיר לשומה וביקורת ברשות המסים, הגיש את מועמדותו לתפקיד מנהל הרשות ■ ועדת האיתור לתפקיד אמורה לסיים את עבודתה עד סוף אפריל

16/03/2011, 17:06
חיים גבאי   יהודה נסרדישי / צלם: תמר מצפי
המירוץ להחלפת יהודה נסרדישי החל רשמית: יממה לפני המועד האחרון להגשת מועמדות לתפקיד מנהל רשות המסים, הגיש אתמול (ג') ד"ר חיים גבאי, סמנכ"ל בכיר לשומה וביקורת ברשות, את מועמדותו לתפקיד – כך נודע ל"גלובס".

ועדת האיתור לתפקיד – שבראשה עומד מנכ"ל משרד האוצר, וחברים בה נציג משירות המדינה, נציג ציבור מתחום הכלכלה, נציג אקדמיה מתחום החשבונאות והמסים ונציג היועץ המשפטי לממשלה – אמורה להתחיל את תפקידה בזמן הקרוב.

ראשית יסוננו המועמדים הראשונים – אלה שלא עמדו בתנאים הבסיסיים של הוועדה, שכוללים: תואר אקדמי רלוונטי, ניסיון של לפחות 10 שנים בתחום המסים ו-5 שנים בניהול; או לחילופין תואר אקדמי כלשהו, ניסיון של 12 שנים בתחום המסים ו-6 שנים בניהול.

הוועדה אמורה לסיים את עבודתה עד סוף אפריל, אז יסיים נסרדישי את תפקידו, בחלוף 4 שנים ממועד כניסתו לתפקיד.

גבאי (55) נחשב מועמד מבטיח והמתאים ביותר לתפקיד לדעת רבים, אלא שיש הטוענים כי הניסיון הקצר שלו בתפקיד הנוכחי יכול להקשות עליו. מצד שני, אחרים זוקפים לזכותו את ניסיונו רב השנים במגוון היחידות ברשות ובעיקר את כישורי הניהול שלו.את עבודת הדוקטורט שלו במשפטים עשה גבאי בתחום המיסוי הפלילי, והוא בעל תארים אקדמיים נוספים במדע המדינה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה מטעם אוניברסיטת בר-אילן, שם הוא משמש מרצה בפקולטה למשפטים.

גבאי לא נחשב ליקיר הממסד באופן הקלאסי. הוא התבטא לא אחת נגד העמדות שמייצגת הרשות. כך, למשל, לפני שבית המשפט העליון קיבל את עתירתה של עו"ד ורד פרי והכיר בהוצאות לטיפול בילדים לאמהות עובדות, אמר גבאי בפורום סגור כי בניגוד לעמדת הרשות, הוא מאמין כי בית המשפט העליון יכיר – לפחות באופן חלקי – בעמדתה של פרי.

במהלך כהונתו בתפקיד הנוכחי קידם גבאי, יחד עם אחרים ברשות המסים, את הרפורמה במיסוי מקרקעין, והוא אחראי על יישום הדיווח המקוון למס הכנסה.